ну это вообще то такой вопрос по поводу которого можно спорить долго-долго ... в конспект можешь записать что согласно FAA AC 20-77A "Use of Manufacturers' Maintenance Manuals"VK68 писал(а):Посмотрел сейчас конспект, -
SB обязателен к выполнению только тот, который выделен или обведен красным цветом, обязательность выполнения SB, определяется только директивой FAA по летной годности, т.е. если FAA посчитало выпущенный производителем SB обязательным для выполнения, то на его основе издается AD который естественно обязателен. По крайней мере так преподавали.
The following is a list of situations when Service Bulletins (SB) would be regulatory and covers most situations ASIs encounter if:
NOTE: For this section only, all references to manufacturer’s service bulletins will encompass all manufacturer’s service information.
• All or a portion of a SB is incorporated as part of an Airworthiness Directive
• The SB is part of the FAA-approved Airworthiness Limitations section of the manufacturer’s manual or the type certificate
• SBs are incorporated directly or by reference into some type of FAA-approved inspection program, such as an Approved Aircraft Inspection Program or CAMP
• SBs are listed as an additional maintenance requirement in the certificate holder’s OpSpecs
далее в сертификатах типа Robinson-ов есть такие слова
ну а далее это уже у кого lawyer lawyer-истее ...... Information essential to the proper maintenance of the helicopter ... is contained in the Robinson R[xx] Maintenance Manual and Instructions For Continued Airworthiness ...

PS
но всё это зачастую так и остаётся только пищей для полуночных дискуссий за рюмкой чая поскольку выполнение SB требуется страховыми компаниями ...
