В общем, сосватал он мне одного деда в Альпах. Я хотел туда прилететь на немецком вертике (у меня есть предоплаченные часы как раз на хороший курс), но у деда национальная лицензия, и он может летать только с французской регистрацией. Я должен был состряпать какую-то бумагу, что вертик - мой, а дед - типа гида. Но поскольку я не могу написать такую бумагу на чужой верт, я решил полететь в Альпы на своем, RA-04264...
12345 любезно согласился составить мне компанию.
Планируем стартовать по знакомому маршруту Буньки-Пулково-Таллин и далее со всеми остановками до Анси, где живет дед, через месяц - 17 июня.
Вот что мой приятель писал мне про деда (переводить не буду, ладно?)
Естественно, из двух опций я выбрал Жан-Пьера. "Посмотрим, что это за товарищ Сухов" (с)As promised, I have done some researches for you concerning the opportunity to come to France for a flight training session in the Alps. Because of the language, I see 2 different options :
1. There are some instructors that could train you and who speak good English. They have a good level in mountain flying but they are pretty young (that's why they speak English) as a result I cannot say they are mastering the subject.
2. I know an instructor who is a very trustable person and who is one of the legends of the mountain flying here in France. His name is Jean-Pierre Laphin. He had a career as a rescue pilot and he's now like an authority as an instructor. He has 18 000 flight hours, mostly in the Alps, including 11 000 on various helicopters including R 44, of course. The problem is that he's not fluent in English. Of course, he can speak enough English as to give you some advices and fly safe with you in the mountains....
I recommend the second option as Jean-Pierre is one of the most experienced mountain instructor I know. But of course, if you think that the first one could satisfied you, I will search for more details. Tell me what you think about it ... For advisory, the airfield departure is Annecy so that you will have to bring there your helicopter.
