В США частный пилот успешно посадил аварийную 172 на шоссе.

Предпосылки к летным происшествиям, летные происшествия

Модераторы: 502, smixer, lt.ak, vova_k

Правила форума
В данном разделе обсуждаются только авиационные происшествия. Вопросы, связанные с профилактикой АП обсуждаются в форуме: http://www.saon.ru/forum/viewforum.php?f=7
Ответить
Сообщение
Автор
Ритон
Гуру
Сообщения: 1211
Зарегистрирован: 27 мар 2009, 21:10

В США частный пилот успешно посадил аварийную 172 на шоссе.

#1 Сообщение Ритон » 23 фев 2010, 13:00

В США бывший начальник городской пожарной службы посадил свой самолет на шоссе, после того, как у машины отказал двигатель. Пилот и трое пассажиров остались невредимы.
http://infox.ru/accident/incident/2010/ ... syel.phtml
Источник:
http://cbs5.com/local/kcbs.traffic.plane.2.760579.html
На это шоссе периодически садятся.
http://www.haywardairportnoise.org/news/july-25.html
ULY 25, 2000
EMERYVILLEA small four-seat plane was forced to make an emergency landing on Interstate 80 near Ashby Avenue. The Cessna 172 landed at about 9 a.m. after the pilot reported trouble.According to witnesses, traffic was light when the plane landed. The plane knocked over a road sign as it skidded to the shoulder of the highway.The plane was en route from Redlands to Hayward. In addition to the pilot, the aircraft was carrying one passenger. No on was injured.
05.08.2006/ Тинэйджер на Cessna-120
http://www.vg.no/nyheter/utrolige-histo ... tid=125515


502
Гуру
Сообщения: 9545
Зарегистрирован: 25 авг 2006, 08:29
Member of AOPA: Yes
Откуда: Москва

Re: В США частный пилот успешно посадил аварийную 172 на шоссе.

#3 Сообщение 502 » 24 фев 2010, 00:53

Источник, это 14 CFR Part 77. :)
Кратко - в штатах любая постройка, превышающая определенный размер рядом с дорогой, может потребовать разрешения от FAA.
А в Неваде на прямых участках дорог изображение самолетика можно встретить - типа куда садиться.
§ 77.13 Construction or alteration requiring notice.
(a) Except as provided in §77.15, each sponsor who proposes any of the following construction or alteration shall notify the Administrator in the form and manner prescribed in §77.17
...
(3) Any highway, railroad, or other traverse way for mobile objects, of a height which, if adjusted upward 17 feet for an Interstate Highway that is part of the National System of Military and Interstate Highways where overcrossings are designed for a minimum of 17 feet vertical distance, 15 feet for any other public roadway, 10 feet or the height of the highest mobile object that would normally traverse the road, whichever is greater, for a private road, 23 feet for a railroad, and for a waterway or any other traverse way not previously mentioned, an amount equal to the height of the highest mobile object that would normally traverse it, would exceed a standard of paragraph (a) (1) or (2) of this section.

...

§ 77.23 Standards for determining obstructions.
(a) An existing object, including a mobile object, is, and a future object would be, an obstruction to air navigation if it is of greater height than any of the following heights or surfaces:
...
(b) Except for traverse ways on or near an airport with an operative ground traffic control service, furnished by an air traffic control tower or by the airport management and coordinated with the air traffic control service, the standards of paragraph (a) of this section apply to traverse ways used or to be used for the passage of mobile objects only after the heights of these traverse ways are increased by:

(1) Seventeen feet for an Interstate Highway that is part of the National System of Military and Interstate Highways where overcrossings are designed for a minimum of 17 feet vertical distance.

Ритон
Гуру
Сообщения: 1211
Зарегистрирован: 27 мар 2009, 21:10

Re: В США частный пилот успешно посадил аварийную 172 на шоссе.

#4 Сообщение Ритон » 24 фев 2010, 00:58

а у нас когда будут такие участки помечены?

Аватара пользователя
lt.ak
Не Гуру
Сообщения: 6573
Зарегистрирован: 19 авг 2008, 02:29

Re: В США частный пилот успешно посадил аварийную 172 на шоссе.

#5 Сообщение lt.ak » 24 фев 2010, 01:11

а почему бывший ? ... и почему начальник ? ... "off-duty deputy chief" - это всё таки заместитель который в данный момент не на службе ... :mrgreen:

ну а если ищем источник то это наверное Dwight Eisenhower ... :P
AIM 4-1-9 (g)(1) ... "Traffic in the area, please advise" is not a recognized Self-Announce Position and/or Intention phrase and should not be used under any condition.

Failure to comply with this warning will result in future warnings.

Аватара пользователя
lt.ak
Не Гуру
Сообщения: 6573
Зарегистрирован: 19 авг 2008, 02:29

Re: В США частный пилот успешно посадил аварийную 172 на шоссе.

#6 Сообщение lt.ak » 24 фев 2010, 01:26

кстати ключевые слова также в синем :wink:
502 писал(а):Источник, это 14 CFR Part 77. :)
Кратко - в штатах любая постройка, превышающая определенный размер рядом с дорогой, может потребовать разрешения от FAA.
А в Неваде на прямых участках дорог изображение самолетика можно встретить - типа куда садиться.
§ 77.13 Construction or alteration requiring notice.
(a) Except as provided in §77.15, each sponsor who proposes any of the following construction or alteration shall notify the Administrator in the form and manner prescribed in §77.17
...
(3) Any highway, railroad, or other traverse way for mobile objects, of a height which, if adjusted upward 17 feet for an Interstate Highway that is part of the National System of Military and Interstate Highways where overcrossings are designed for a minimum of 17 feet vertical distance, 15 feet for any other public roadway, 10 feet or the height of the highest mobile object that would normally traverse the road, whichever is greater, for a private road, 23 feet for a railroad, and for a waterway or any other traverse way not previously mentioned, an amount equal to the height of the highest mobile object that would normally traverse it, would exceed a standard of paragraph (a) (1) or (2) of this section.
...

§ 77.23 Standards for determining obstructions.
(a) An existing object, including a mobile object, is, and a future object would be, an obstruction to air navigation if it is of greater height than any of the following heights or surfaces:
...
(b) Except for traverse ways on or near an airport with an operative ground traffic control service, furnished by an air traffic control tower or by the airport management and coordinated with the air traffic control service, the standards of paragraph (a) of this section apply to traverse ways used or to be used for the passage of mobile objects only after the heights of these traverse ways are increased by:

(1) Seventeen feet for an Interstate Highway that is part of the National System of Military and Interstate Highways where overcrossings are designed for a minimum of 17 feet vertical distance.
AIM 4-1-9 (g)(1) ... "Traffic in the area, please advise" is not a recognized Self-Announce Position and/or Intention phrase and should not be used under any condition.

Failure to comply with this warning will result in future warnings.

Ритон
Гуру
Сообщения: 1211
Зарегистрирован: 27 мар 2009, 21:10

Re: В США частный пилот успешно посадил аварийную 172 на шоссе.

#7 Сообщение Ритон » 24 фев 2010, 01:53

lt.ak писал(а):а почему бывший ? ... и почему начальник ? ... "off-duty deputy chief" - это всё таки заместитель который в данный момент не на службе ... :mrgreen:
ну а если ищем источник то это наверное Dwight Eisenhower ... :P
так у наших в :P
Dwight Eisenhower источник чего?

Аватара пользователя
lt.ak
Не Гуру
Сообщения: 6573
Зарегистрирован: 19 авг 2008, 02:29

Re: В США частный пилот успешно посадил аварийную 172 на шоссе.

#8 Сообщение lt.ak » 24 фев 2010, 03:54

Ритон писал(а):...Dwight Eisenhower источник чего?
да я к тому что авторство идеи системы дорог, National System of Military and Interstate Highways, обычно приписывается ему ... :wink:
AIM 4-1-9 (g)(1) ... "Traffic in the area, please advise" is not a recognized Self-Announce Position and/or Intention phrase and should not be used under any condition.

Failure to comply with this warning will result in future warnings.

Ответить

Вернуться в «Авиационные происшествия»