Страница 1 из 2

Из Европы в Москву на Цессне )))

Добавлено: 04 ноя 2007, 19:46
acuba
прочитал увлекательную статью в журнале FLYER о том как пара французов на нескольких самолётах типа Цессна, Мууни, Димона и т.д. решили слетать в Москву на МАКС 2007 :lol:
статью надо конечно читать, но вот раскладка по ценам, что по чём. Взято с сайта журнала
Изображение
http://www.flyer.co.uk/flyingadventure/russia/

In our October 2007 issue we promised a bit more information about costs and a few more pictures as an addition to Ian Seager's piece on flying to Moscow as part of a group.

Well, here it all is:

All costs quoted here include any local and national taxes

Valenciennes (LFAV)

We all left from here, and the landing fees were waived. Being France I doubt they would have been much. So the only cost was fuel

Fuel ?1.21/litre

We used Prague's main airport. It has a new GA terminal which includes a pilot shop (if you need to buy a pilot) and a snack bar.
Landing fee ?41.23
Parking fee ?12.41
Airport tax ?11.52
Handing ?14.78
Total ?79.94


Fuel ?1.46/litre

Vilnius was the next stop
Landing and handling ?60.51
Navigation services ?9.30
Total ?69.81

Fuel ?1.27/litre

Because we were intending to visit the MAKS show in Moscow the organisers negotiated a landing at Zhukovsky, home of the Russian flight test centre and the location for the MAKS show. Initially they were quoted 1000 euro per aeroplane. Instead we booked as exhibitors and paid a reduced but still significant 400 euro/

Fuel ?2.04/litre

I get the impression that the management of St Petersburg didn't really want us there. They have no Avgas and weren't prepared to get any. The organisers found a supplier who was willing to position some there for us, but the airport said NIET. Additionally, they imposed arrival slots, hence the post-midnight arrival. Everyone on the ground, however, was friendly. As an airport they know how to charge (but they don't know how to charge quickly)
Landing fee ?64.64
Parking ?3.52
Terminal Nav ?4.70
Handling ?95.58
Crew transport ?63.72
Control & management ?159.40
Total ?391.57
(yikes)



Tallinn, an oasis of peace and efficiency after Russia, was much, much cheaper
Landing fee ?14.80
Handling ?4.00
Total ?18.80


Fuel ?1.17/litre

From Tallinn we made for Malmo in Sweden

I've lost the receipt for landing and handling, but something around the ?20 rings a bell. It is possible to buy a landing card which covers you for Swedish airports for about €50

Fuel ?0.67/litre – Yup that's right, 67p a litre! Mind you what you save on fuel you can easily spend on food and drink if you eat out

Gronningen
Landing fee ?8.86
ATC fees ?10.00
'Turnover tax' * ?1.68


Fuel ?1.56/litre :wink:

Добавлено: 04 ноя 2007, 20:29
502
А самой статьи нет? Или только в печатной версии?

Добавлено: 04 ноя 2007, 23:57
acuba
502 писал(а):Или только в печатной версии?
к сожалению... :(
но можешь в любой день заехать ко мне и взять почитать :wink:

Re: Из Европы в Москву на Цессне )))

Добавлено: 06 ноя 2007, 00:11
alexka
acuba 290 писал(а):Because we were intending to visit the MAKS show in Moscow the organisers negotiated a landing at Zhukovsky, home of the Russian flight test centre and the location for the MAKS show. Initially they were quoted €1000 per aeroplane. Instead we booked as exhibitors and paid a reduced but still significant €400

Fuel ?2.04/litre

I get the impression that the management of St Petersburg didn't really want us there. They have no Avgas and weren't prepared to get any. The organisers found a supplier who was willing to position some there for us, but the airport said NIET. Additionally, they imposed arrival slots, hence the post-midnight arrival. Everyone on the ground, however, was friendly. As an airport they know how to charge (but they don't know how to charge quickly)
Landing fee ?64.64
Parking ?3.52
Terminal Nav ?4.70
Handling ?95.58
Crew transport ?63.72
Control & management ?159.40
Total ?391.57 (yikes)
:)

Добавлено: 06 ноя 2007, 09:59
Jan
Выложил бы в переводе основные темы по статье - вроде "как получали разрешения, как летели, какие заморочки". Или уж журнал отсканируй на крайний случай.

Порадовало - приземление в Пулково обошлось в 1000 долларов с самолета. За Жуковский хотели сперва 1000 евро, сошлись на 400.

Добавлено: 12 ноя 2007, 20:37
Jan
Журнал Flyer (UK) за октябрь 2007 года.
Статья "К России, с ..... слишком много бюрократии, чтобы это было "любовью"".
Только страницы выложены в обратном порядке.

Добавлено: 12 ноя 2007, 20:38
Jan
И последняя страница, которая не желает помещаться в один пост.

Добавлено: 12 ноя 2007, 21:38
acuba
о, классно что отсканировал, теперь все почитают, а то у меня сканера не было под рукой :wink:

Добавлено: 13 ноя 2007, 00:00
502
Прикольно.
Он рассказывает что они погоду проверяли по дороге из Москвы в Пулково. Интересно как они это делали? Наш ATC такой сервис предоставляет?

Добавлено: 13 ноя 2007, 01:27
Jan
Предоставляет. Приблизительно-оценочно. Думаю, что пользовались Jeppesen. Он - предоставляет.

Добавлено: 13 ноя 2007, 01:32
502
В смысле Jeppesen? В полете? О чем речь?

Добавлено: 13 ноя 2007, 01:35
Jan
В полете??? Я видел, что они перед вылетом из Москвы погоду смотрели. Где написано, что в полете? В полете - только спутниковый приемник если у кого стоял - тогда АТС не при чем.

Добавлено: 13 ноя 2007, 01:37
acuba
502 писал(а):В смысле Jeppesen? В полете? О чем речь?
вообще если очень напрячься, то можно взять с собой какой нибудь сабноутбук типа Sony Vaio TX и при помощи старого доброго GPRS подсасывать погодку и все карты погоды. Можно просто с мобильника получить при СМСке на определённый номер метар и всё что угодно :D

как то так например http://www.wunderboy.org/wapmet/

Добавлено: 13 ноя 2007, 01:45
502
Их наши диспетчера на 3 километра загнали - GPRS и SMS-ки не особо там работают. Да непохоже как-то судя по его описанию...
Может VOLMET/ATIS слушал - но это вероятно только уже на подходе к Пулково.

Добавлено: 13 ноя 2007, 01:50
Jan
И правильно загнали. Эшелоны, дело святое :). В лучшем случае 2400 - 2700. Ниже уже вообще нельзя :). А так - 3000 - 3500. Думаю, у кого-нить погодный приемник стоял, или на подлете ATIS работал - я его за 50 км слышу хорошо (внуковский, например).