Страница 3 из 5
Re: Bell-429
Добавлено: 07 окт 2009, 00:40
Mikle
Jan писал(а):Осталось сделать в РФ то же самое и продать их сотни три-четыре для всех-всех структур вместо Ми-8.

Уэллса начитался?

Re: Bell-429
Добавлено: 07 окт 2009, 00:59
Jan
Нет, Кричевского

Re: Bell-429
Добавлено: 10 ноя 2009, 15:12
Александр E - Cessna
Некоторое количество картинок и фотографий Bell-429.
Re: Bell-429
Добавлено: 22 июн 2010, 14:52
Александр E - Cessna
Неавно были в Праге и полетали на 429-м. Просто, несколько фотографий без текстового сопровождения:
Re: Bell-429
Добавлено: 19 авг 2010, 18:49
Александр E - Cessna
Re: Bell-429
Добавлено: 09 дек 2010, 13:19
12345
Очень хочется посмотреть фото, на котором хорошо было бы видно втулку РВ 429. Сам найти не могу. Может есть у кого?
Re: Bell-429
Добавлено: 09 дек 2010, 14:28
Александр E - Cessna
Фотографий нет. Только если так:
Re: Bell-429
Добавлено: 09 дек 2010, 16:43
12345
Супер! Спасибо, Саша!
Re: Bell-429
Добавлено: 10 дек 2010, 19:11
Mikle
вкратце: 429 получил американскую сертификацию по категории А.
Bell 429 Category A Helipad Flight Manual Supplement Approved
Thursday, December 09, 2010 - Bell Helicopter
FORT WORTH, TEXAS (December 8, 2010) - Bell Helicopter, a Textron Inc. (NYSE: TXT) company, today announced that the FAA has completed its review and approval of the Bell 429 Category A Helipad Flight Manual Supplement, following earlier approvals by EASA and Transport Canada.
The finalization of the Category A Helipad Flight Manual Supplement validates the 429's exceptional One Engine Inoperable (OEI) capability. Equipped with two proven Pratt & Whitney Canada 207D1/D2 engines, the 429 provides superior Category A performance, outstanding hover performance and cruise speeds cost effectively. Safety is enhanced by a 30-second OEI of 544kW (729shp), a 2-minute OEI of 523kW (701shp), and an impressive continuous OEI of 488kW (655shp).
"The 429 continues to exceed expectations at high altitudes and in extreme temperatures," said Larry D. Roberts, senior vice president Commercial Business. "Certified for operations from ground level helipads, elevated helipads, runways at maximum gross weight, on hot days and at altitude mean no mission or operating environment is beyond reach."
The 429 was certified in mid-2009 as a single-pilot instrument flight rules (SPIFR), Category A helicopter under the latest requirements of Part 27 airworthiness rules by Canadian, U.S. and European authorities. It is designed and built to more stringent airworthiness standards than any other light, twin-engine helicopter.
The 429's maintenance program is the only one in the helicopter industry that's based on Maintenance Steering Group 3 (MSG-3) practices that are the foundation of airlines' unprecedented reliability. The 429 is the first rotorcraft to have its maintenance program approved by the European Aviation Safety Agency (EASA) to these high standards.
источник:
http://www.verticalmag.com/control/news ... s/?a=15592
Re: Bell-429
Добавлено: 10 дек 2010, 19:26
lt.ak
Mikle писал(а):вкратце: 429 получил американскую сертификацию по категории А.
The 429 was certified in mid-2009 as a single-pilot instrument flight rules (SPIFR), Category A helicopter ... by ... U.S. ... authorities
Bell 429 Category A Helipad Flight Manual Supplement Approved
Re: Bell-429
Добавлено: 10 дек 2010, 19:33
Mikle
ок, можно перевести и так: 429 получил дополнение в РЛЭ о том, что категория А может применяться с площадок.
Re: Bell-429
Добавлено: 26 июл 2011, 12:25
Александр E - Cessna
Получен Сертифика Типа АР МАК на вертолёт Bell-429.
Ссылка на карту данных:
http://bellhelicopters.ru/?mod=Pages&id=17 (кликнуть на Сертификат).
Re: Bell-429
Добавлено: 26 июл 2011, 14:29
Helico
Замечательно, а на карту данных можно взглянуть? Есть ограничения по серийным номерам?
- сорри, уже нашел.
Re: Bell-429
Добавлено: 26 июл 2011, 14:36
Александр E - Cessna
Helico писал(а):Замечательно, а на карту данных можно взглянуть? Есть ограничения по серийным номерам?
Карта данных здесь
http://bellhelicopters.ru/?mod=Pages&id=17 , нужно кликнуть на Сертификат и она подгрузится.
Ограничения по серийным есть (если, конечно, считать это ограничением...). Написали "Зарезервировано", т.е., как представляется, будут вписывать в Карту все серийные номера согласно экспортному сертификату. Получение экспортного сертификата от Bell на новый вертолёт не составляет проблемы.

- СН.JPG (17.35 КБ) 12320 просмотров
Re: Bell-429
Добавлено: 26 июл 2011, 14:56
su27
Мои поздравления!!