Визит представителей ФАВТ на Аляску

Новости авиации общего назначения

Модераторы: 502, smixer, lt.ak, vova_k, ЛОДОЧНИК

Ответить
Сообщение
Автор
502
Гуру
Сообщения: 9545
Зарегистрирован: 25 авг 2006, 08:29
Member of AOPA: Yes
Откуда: Москва

Визит представителей ФАВТ на Аляску

#1 Сообщение 502 » 23 июл 2011, 08:06

video: http://www.ktuu.com/videobeta/78bb3747- ... -Officials

http://www.ktuu.com/news/ktuu-russia-lo ... 1601.story
Russia Looks to Alaska While Planning Aviation Future
By Ted Land
Channel 2 News
5:24 p.m. AKDT, July 22, 2011

ANCHORAGE, Alaska—

A group of Russian government officials is wrapping up a visit to Alaska. They've been here all week, flying around to rural airports and meeting with the FAA.
There are some big changes underway among our neighbors to the west and they came seeking advice.
Among the dignitaries was Alexander Neradko, Director General of Russia’s Federal Air Navigation Authority.
“I would say that I was particularly impressed, favorably impressed, and very happy to see how passionate Alaskans are about aviation and how well they treat general aviation,” Neradko said through a translator.
Neradko and his top staffers planned a week’s worth of technical discussions on aviation standards, pilot safety, and government oversight.
They could've spent all week in meetings learning how the American system works, but with such favorable summer weather, they just had to get out.
Besides, it’s in Alaska’s rural communities with few or no roads, that the impact of general aviation is most apparent.
So, the Alaska Airmen’s Association, along with local FAA officials, organized a field trip in a convoy of single engine aircraft.
Their first stop was Talkeetna, where the group toured air traffic control and saw how busy a small airport can get in the summer.
Russia is preparing to deal with a lot more small planes. In 2010, the government there decided to open up much of its airspace to private pilots, for the most part, allowing them to roam free.
“I can say that for many private pilots in Russia, for many recreational pilots, this decision was a breath of fresh air,” said Neradko.
Prior to that, it was much more difficult for civilians to get off the ground. Airspace belonged to the Ministry of Defense and pilots had to get their permission before making any moves.
They had to stay on a pre-determined course and if they veered off, they had to answer to the military.
Once the tour in Talkeetna wrapped up, everyone headed off to Skwentna for lunch.
The state visit is also a way to build friendly relations between neighbors.
One of the thornier issues between Russian and U.S. aviators these days has been the decay of an air-route connecting Alaska and the Russian Far East.
Pilots don't use it very much anymore, in part because Russia charges high landing fees, costing thousands of dollars per flight, even for a single engine plane.
It's too expensive for most pilots and those who can afford it have grown weary of what they consider excessive security on the Russian side.
“There are a lot of aviators here who would love to make that trip,” said Bob Lewis, FAA regional administrator for Alaska.
Lewis said the U.S. is interested in re-establishing a more practical, affordable link. Prior efforts have not been successful, but he says he’s trying.
“Even though the Russian Far East and the U.S. West Coast are separated by the ocean, aviation makes this distance very short,” said Neradko, who added that he’d like to see greater cooperation as well.

Copyright © 2011, KTUU-TV
Ку — произносится при ритуальном приседании, а также при простом общении в результате чего один гуманоид (пацак или чатланин) должен прочесть мысли другого, сказавшего этот короткий призыв к беcсловесному общению на одном из плюканских языков.

502
Гуру
Сообщения: 9545
Зарегистрирован: 25 авг 2006, 08:29
Member of AOPA: Yes
Откуда: Москва

Re: Визит представителей ФАВТ на Аляску

#2 Сообщение 502 » 24 июл 2011, 21:02

http://www.inosmi.ru/usa/20110724/172434112.html
Россия, планируя будущее авиации, изучает опыт Аляски ("KTUU-TV", США)
Тед Ланд (Ted Land)

© РИА Новости, Руслан Кривобок

Комментарии:14
24/07/2011

Анкоридж— Сейчас группа российских государственных служащих завершает свой визит на Аляску. Они провели в штате всю неделю, осматривая аэропорты в глубинке и встречаясь с представителями Федерального управления гражданской авиации (ФУГА).

У наших соседей сейчас происходят большие перемены, поэтому они и обращаются к нам за советами.

Среди прочих высокопоставленных чиновников в делегацию входил начальник российского Федерального агентства воздушного транспорта Александр Нерадько.

«Я хочу сказать, что на меня произвело большое и приятное впечатление то, как аляскинцы любят авиацию, и как хорошо они относятся к авиации общего назначения», - заявил Нерадько через переводчика.

Нералько и его помощники планировали посвятить неделю на Аляске техническим дискуссиям в областях авиационных стандартов, безопасности пилота и правительственного контроля над авиацией.

Они могли провести всю неделю за встречами с чиновниками, изучая, как работает американская система, но не воспользоваться такой прекрасной летней погодой было просто невозможно.
Кроме того, именно в аляскинской глубинке, в которой почти нет дорог, становится особенно очевидна значимость авиации общего назначения.

Поэтому Аляскинская ассоциация летчиков совместно с местными представителями Федерального управления гражданской авиации организовала экскурсию на однодвигательных самолетах.

Сначала они посетили Талкитну. Там группа ознакомилась с работой авиадиспетчерской службы и увидела, как сильно может быть загружен маленький аэропорт летом.

Сейчас Россия готовится иметь дело с намного большим количеством маленьких самолетов, чем раньше. В 2010 году ее правительство решило открыть большую часть ее воздушного пространства для частных лиц, что позволит им свободно совершать полеты.

«Могу сказать, что для многих частных пилотов в России, для многих пилотов-любителей, это решение было глотком свежего воздуха», - утверждает Нерадько.

Раньше частным лицам было намного сложнее оторваться от земли. Воздушным пространством распоряжалось министерство обороны, и пилоты должны были получать от него разрешение на любые перемещения.

Они должны были придерживаться заранее определенного курса, а если отклонялись от него, им приходилось объясняться с военными.

Из Талкитны гости направились обедать в Скуэнтну.

Официальный визит также должен помочь наладить дружественные отношения между соседями.

Одним из наиболее болезненных вопросов для российских и американских авиаторов остается упадок воздушной трассы, соединяющей Аляску с Дальним Востоком России.

Пилоты перестали активно ей пользоваться в частности потому, что Россия установила высокие посадочные сборы и взимает несколько тысяч долларов за один полет даже с одномоторных самолетов.

Для большинства пилотов это слишком дорого, а те, кто может это себе позволить, недовольны мерами безопасности с российской стороны, которые они считают избыточными.

«Многие местные авиаторы хотели бы предпринять такой полет», - считает Боб Льюс (Bob Lewis), аляскинский региональный администратор ФУГА.

Льюис уверен, что США заинтересованы в том, чтобы этот маршрут стал доступнее с практической точки зрения. Предыдущие попытки ни к чему не привели, однако, по его словам, он не оставляет усилий.

«Хотя Дальний Восток России и Западное побережье США разделены океаном, авиация делает расстояние между ними совсем коротким», - заметил Нерадько, добавив, что он также был бы рад видеть укрепление сотрудничества.

Оригинал публикации: Russia Looks to Alaska While Planning Aviation Future
Опубликовано: 22/07/2011 15:54
Ку — произносится при ритуальном приседании, а также при простом общении в результате чего один гуманоид (пацак или чатланин) должен прочесть мысли другого, сказавшего этот короткий призыв к беcсловесному общению на одном из плюканских языков.

Misha
R.I.P.
Сообщения: 9742
Зарегистрирован: 13 ноя 2007, 08:59
Member of AOPA: Yes
Откуда: Москва

Re: Визит представителей ФАВТ на Аляску

#3 Сообщение Misha » 24 июл 2011, 23:41

502 писал(а):http://www.inosmi.ru/usa/20110724/172434112.html
Россия, планируя будущее авиации, изучает опыт Аляски ("KTUU-TV", США)
Тед Ланд (Ted Land)

«Могу сказать, что для многих частных пилотов в России, для многих пилотов-любителей, это решение было глотком свежего воздуха», - утверждает Нерадько.
"Пусть глоток сделают, но полностью кислород мы им не откроем", - так думал Александр Васильевич, разглядывая зоны ограничения полетов, которые многократно превышали размеры заповедников, но уже были заметно меньше территории России...
В критической ситуации ты никогда не воспаришь на уровень своих ожиданий - ты неизбежно провалишься на уровень своей натренированности (с)

502
Гуру
Сообщения: 9545
Зарегистрирован: 25 авг 2006, 08:29
Member of AOPA: Yes
Откуда: Москва

Re: Визит представителей ФАВТ на Аляску

#4 Сообщение 502 » 30 июл 2011, 10:22

http://www.aopa.org/advocacy/articles/2 ... ction.html
Russian delegation sees GA in action
Partnership key to building aviation systems

By Dan Namowtiz

On the ramp at Talkeetna, surrounded by aircraft that had transported them there, the Russian visitors learn about airport maintenance and operations, see a flight service station, and observe air traffic in a nontowered environment.

Russian aviation officials researching how to establish general aviation in the newly opened expanse of their country’s airspace spent a week experiencing GA in action in Alaska.

The visit was part of an emerging partnership aimed at developing the infrastructure for civilian aviation in Russia, where just last November the lower altitudes were relinquished from military control—and where basic concepts such as airports without control towers remain novel.

The FAA, AOPA, the Alaska Airmen’s Association, and other pilot organizations joined together to present GA in all its aspects to the visiting Russian dignitaries. AOPA and the International Council of Aircraft Owners and Pilots Associations (IAOPA) are working with governments worldwide, providing assistance to develop a healthy global environment for GA.


Members of the Russian delegation listen as representatives from AOPA and Alaska aviation organizations outline their contributions to general aviation.
The visit by Russian Federal Air Transport Agency (FATA) officials, from July 18 to July 22, also was part of ongoing flight-safety collaboration between the FAA and the Russian Federation. Scheduled activities included a wide-ranging tour of FAA and flight service facilities, airports, meetings with representatives of Alaska aviation organizations, as well as briefings by FATA Director Alexander Neradko and other Russian officials on the emerging state of GA in Russia.

As change comes to many of the world’s nations with growth economies, aviation is riding the wave, as the General Aviation Manufacturers Association observed in its outlook for 2011.

“In 2010, many manufacturers increasingly turned their attention to the international marketplace, most notably in Asia Pacific, Latin America, Eastern Europe and the Middle East. These key markets are accounting for an increased proportion of sales and are leading the industry through this global recovery,” the report said.

On July 19, Tom George, AOPA Alaska regional representative, participated in a panel discussion of the role that industry associations play in supporting development of GA and promoting safety. Joining him on the panel were representatives of the Alaska Airmen's Association, Alaska Chapter of The Ninety-Nines, the Seaplane Pilots Association, the Alaskan Aviation Safety Foundation, Alaska Airports Association, Alaska Aviation Coordination Council, and the Governor’s Alaska Aviation Advisory Board.

The following day, the visitors experienced GA for themselves, flying to four airports in GA aircraft piloted by members of the Alaska Airmen’s Association, starting with a flight from Anchorage’s Merrill Field to Talkeetna. Volunteer pilots flew the delegation members to their destinations in aircraft ranging from a Pilatus PC-12 turboprop to Cessna 180s, a Cessna 182, and an Aviat Husky, said association spokesperson Dee Hanson. Two of the aircraft were ADS-B equipped, she said.

As there are no nontowered airports in Russia at present, time was dedicated to allow the visiting officials to observe IFR and VFR operations at Talkeetna. Communications, traffic patterns, pilot-controlled lighting, and a remote communications outlet enabling radio contact with flight service could be seen in action in the airspace, which, they learned is classified Class G with a Class E surface area. The officials also inspected a weather camera site.


Members of the Russian delegation experienced backcountry aviation at the Skwenta Roadhouse.
With the visitors changing aircraft on each leg of the trip to get a sense of GA’s variety and resources, it was on to the Skwentna Roadhouse—and a landing on a gravel strip—for lunch during what Hanson described as a “gorgeous” day for the entourage of 30 people to fly.

Back in Anchorage, the focus shifted to NextGen and other aviation technologies at the University of Alaska in Anchorage. The school’s degree programs in aviation-related fields, and simulator-based training were also presented.

The officials received briefings on GA airport security, and security requirements for airman applicants and flight instructors in the United States.

“At the end of the week, Mr. Neradko indicated that they were going home with a completely new appreciation for the nature and vitality of GA,” said George.

The Alaska aviators emphasized to the Russian officials their interest in developing an extension of an existing air route from Nome, Alaska, to Provideniya, Russia.

Neradko “pledged to work both with the Russian agencies and with U.S. organizations to make it easier for cross-border travel by general aviation,” said George. 

The Alaska aviators were pleased with the results.

“This is going to change a lot of things for flying in the Far East,” Hanson said.

The international dialog will continue in September when the FAA plans to participate in a helicopter safety meeting in Moscow.
Ку — произносится при ритуальном приседании, а также при простом общении в результате чего один гуманоид (пацак или чатланин) должен прочесть мысли другого, сказавшего этот короткий призыв к беcсловесному общению на одном из плюканских языков.

Ответить

Вернуться в «Новости АОН»